Pentru asigurarea unor conditii cat mai bune pentru toti clientii, Ghesi adopta o politica de zero toleranta pentru clientii care trimit emailuri SPAM. Practic aceasta politica presupune eliminarea drepturilor de a mai trimite email-uri de pe serverele Ghesi sau chiar suspendarea oricarui abonament care se dovedeste a fi sursa de SPAM.
Prin SPAM intelegem orice forma de abuz prin intermediul email-ului. Printre exemple de SPAM se regasesc mesajele trimise fara a avea acceptul explicit al destinatarului, mesaje trimise in masa, oferte comerciale sau necomerciale.
Pentru trimiterea corecta de a mesajelor, atat la abonamentele de gazduire cat si la VPS-uri este necesara verificarea tuturor destinatarilor prin metoda "inscrierii confirmate" sau "double opt-in". Mai exact, se trimite initial un email catre destinatar continand un link unic de inscreiere. Adresa destinatarului se considera validata doar in momentul in care destinatarul confirma explicit intentia de a primi in continuare mesaje, prin reply la mesajul de inscriere sau prin urmarea link-ului unic. Trimiterea de mesaje fara o astfel de confirmare explicita este catalogata ca SPAM.
Pentru a elimina diversele probleme in mediul shared (abuzuri, load, spam, ...), abonamentele de gazduire pot trimite un maxim de 200 mesaje email pe ora per domeniu. Trimiterea unui numar mai mare de mesaje pe ora se incadreaza la servicii de mass mailing si se poate face folosind un VPS sau servicii specifice de mass mailing / bulk mailing / newsletter.
In cazul abonamentelor tip VPS, Ghesi nu monitorizeaza si nu limiteaza mesajele trimise. Si in aceasta configuratie este interzis cu desavarsire SPAM-ul insa se pot trimite oricate mesaje pentru care destinatarul a optat explicit.